Workshop i Tryghedscirklen for facilitatorer

Selvom Tryghedscirklen er et manualbaseret forløb, kan der hos facilitatorer opstå tvivl ved overgangen fra teori og viden til praksis, om formidling af vigtige pointer og formål fra manualen, samt om hvordan man som facilitator bedst balancerer mellem at følge manualens indhold og følge omsorgsgivernes proces. Velkommen i klubben!

Formålet med denne workshop er at genopfriske centrale principper fra Tryghedscirklens 8 kapitler og støtte facilitatorer i at være tro mod COS-metoden, både hvad angår arbejdet med indhold og proces, for at understøtte refleksion og læring hos omsorgsgiverne. Kurset henvender sig til certificerede facilitatorer af Forældreprogrammet Tryghedscirklen (Circle of Security Parenting, COS-P®), som er interesserede i at få genopfrisket og gå i yderligere dybden med metoden.

På denne workshop vil ”Fidelity journalen” også blive introduceret som et redskab, der kan bruges af certificerede facilitatorer med henblik på at sikre at metoden implementeres i overensstemmelse med principperne bag COS.

Hvad siger tidligere deltagere om workshoppen?

”Workshoppen skabte ny motivation til at arbejde med den manualbaserede COS-P metode.”

”Workshoppen er meget relevant, jeg tænker at det er helt nødvendigt for kunne være tro mod programmet og manualen og dermed nytten for familierne.”

”Jeg vil anbefale workshoppen til andre som arbejder med COS-P, især hvis de har praktiseret alt for længe uden metodesupervision.”

”Workshop introdagen er meget relevant, fordi den taler ind i en igangværende praksis, som uddannelsen ikke gør og dermed er læringen større.”

”Jeg har brugt flere af jeres små konkrete tips og råd. Både lidt overordnet men også helt ned i jeres eksempler. Det har jeg brugt allerede i praksis og kunne se potentialet i det.”

Der er pt. ikke planlagt datoer for en ny workshop.

Workshop kan også afholdes efter forespørgsel. Ønsker du at deltage på en workshop, kontakt da kursuskoordinator Amanda Frees, af@psy.ku.dk, for at få mere information om mulighederne for at afholde en workshop.

For yderligere spørgsmål, kontakt underviser Katrine Isabella Wendelboe, katrine.isabella.wendelboe@psy.ku.dk, eller kursuskoordinator Amanda Frees, af@psy.ku.dk