Medarbejdere ved Institut for Psykologi – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Institut for psykologi > Ansatte

Inge Linda Wilms

Inge Linda Wilms

Postdoc

Øster Farimagsgade 2A, Lokale 03-4-406

1353 1353 København K

    Primære forskningsområder

    • Hjernens plasticitet og fælles kendetegn for processer, der stimulerer hjernens adaptive mekanismer.
    • Kognitiv rehabilitering og hvorledes hjernens plasticitet kan støttes, styres til at genskabe eller genindlære tabt eller skadet kognitiv funktion.
    • Hjerneskade og kognitive vanskeligeheder, specielt opmærksomhedsvanskeligheden Neglekt. Kortikale synsvanskeligheder.
    • Computer-baseret kognitiv genoptræning herunder udformning, anvendelse af kunstig intelligens, virtual reality og spilteknologi.

    Undervisnings- og vejledningsområder

    • Hjernens plasticitet
    • Rehabiliteringsforskning
    • Opmærksomhedsforstyrrelsen Neglekt
    • Rehabilitering og computer teknologi, herunder spil
    • Menneske-maskine interaktion
    • Anvendt kognitionspsykologi

     

    Interesseområder

    Ud over de nævnte forsknings- og undervisningsområder interesserer jeg mig for filosofi og tankens historie og den måde vores viden om hjernen og den funktion har udviklet sig igennem tiderne.

    Robotteknologi er et andet interesseområde hvor både de tekniske aspekter af udformning men også de etiske og moralske aspekter menneskets interaktion med maskinen har min særlige interesse. Velfærdsteknologi på godt og ondt.

    Aktuel forskning

    Jeg arbejder lige nu med:

    • Grundlæggende træningselementer af betydning for aktivering og understøttelse af hjernens plastiske processer herunder:
    • Intensitet i træningen (frekvens og længde)
    • Sværhedsgraden af træningen. Hvordan den bør udvikle sig under træningen
    • Feedback og den måde den gives på
    • Computerbaseret kognitiv genoptræning. Hvorledes skal computertræning være udformet for at have effekt?
    • Adaptiv træning. Hvorledes kunstig intelligens kan anvendes til at tilpasse sværhedsgraden af træning til den enkelte elev
    • Forberdrede diagnosticerings værktøjer til diagnosticering af neglekt v.h.a. computerbaserede test

    ID: 14511884

    226675